טיולים מאורגנים לויאטנם – המלצות חשובות למטיילים

טיולים מאורגנים לויאטנם – המלצות חשובות למטיילים
הנהלת האתר

הנהלת האתר

                               הזמנת טיולים מאורגנים לוייטנאם       |       הזמנת כרטיסי טיסה לווייטנאם

איפה כדאי להזמין טיולים מאורגנים לויאטנם?

טיול מאורגן לויאטנם עם מדריך בעברית מומלץ להזמין דרך מנוע השוואת מחירים של אתרי תיירות אמינים. מלבד מציאת הדילים הכי זולים, אתרים אלה ישמשו גם כמעין סוכן נסיעות אישי, ויעזרו לכם לבצע ולנהל את ההזמנה (אם יש צורך בשינויים או בתמיכה). אתרי הזמנות כאלו (של חברות תיירות ישראליות) עובדים לפי חוקי הגנת הצרכן, ומאפשרים לבצע את ההזמנה בראש שקט. את הטיול עצמו, כמעט תמיד, תפעיל חברת טיולים חיצונית. לפניכם מספר דרכים להזמנת טיול מאורגן בויאטנם:

הזמנת טיולים מאורגנים בויאטנם עם גוליבר (מומלץ)

גוליבר היא חברת תיירות ותיקה שפועלת כבר משנת 2001, באתר ובאפליקציה, ומעניקה שירות לקוחות גם בוואצפ במענה אנושי, בין היתר.

מנוע החיפוש של גוליבר לטיולים מאורגנים קליל לשימוש: לצד כל טיול יוצג סוג הטיול (טיולים מאורגנים בוייטנאם עם ילדים, טיולים לשומרי מסורת, טיולים לדוברי רוסית וכול'). הלוגו הקטן ליד המחיר יסמן את חברת הטיולים המפעילה את הטיול.

ניתן לרכוש בגוליבר גם טיולי שייט מאורגנים בוייטנאם. בלחיצה על "הזמן" תועברו לפרטים המלאים של הטיול, עם הסבר מפורט על לוח הזמנים המתוכנן ועל השירותים הכלולים במחיר (וגם פירוט השירותים שלא כלולים במחיר, ויש לקחת בחשבון).

לחצו כאן להשוואת מחירים והזמנת טיולים מאורגנים בווייטנאם דרך גוליבר

הזמנת טיולים מאורגנים לויאטנם עם וואלה! טורס (מומלץ)

וואלה! טורס מציעה הזמנת טיולים מאורגנים בוייטנאם בעזרת מנוע חיפוש קליל ונוח, עם אופציה לסינון ומיון התוצאות. גם כאן לצד כל תוצאה תפורט מפעילת הטיול, ובלחיצה על "המשך" תקבלו את הפירוט המלא, תנאי ההזמנה, ומה כלול (ולא כלול) במחיר ועוד. שירות הלקוחות של וואלה זמין במספר ערוצים. בנוסף, בוואלה! טורס מציעים גם שירות של בניית טיולים מאורגנים לחברות.

מידע על טיולים מאורגנים בויאטנם של וואלה! טורס תוכלו למצוא כאן

טיול מאורגן לוייטנאם עם שופרסל טראוול

שחקנית חדשה ומפתיעה בתחום התיירות: שופרסל Travel, עם מנוע חיפוש מתקדם לטיולים מאורגנים, ומגוון רחב של אופציות גם בוייטנאם. החברה פועלת בארץ כבר משנת 2018, ומציעה מנוע חיפוש נוח ויעיל להשוואת מחירים, ובנוסף, אופציה להטבות לחברי מועדון שופרסל (צבירת נקודות בקנייה בשופרסל ו-BE, ושימוש בהן לרכישת חופשות).

לעוד טיולים מאורגנים בויאטנם באתר שופרסל טראוול לחצו כאן

טיול מאורגן לוייטנאם עם אשת טורס (מומלץ)

אשת טורס היא אחת מחברות התיירות הותיקות בארץ (1987), ומציעה גם היא השוואת מחירים והזמנת טיולים מאורגנים לוייטנאם, עם תנאי ביטול גמישים ופירוט של שם המדריך המתוכנן לטיול (לתאריכים הקרובים).

מנועי החיפוש הנ"ל עובדים עם מגוון מארגני ומדריכי טיולים (לעיתים קרובות תראו את אותו הטיול מופיע בכמה מנועי חיפוש), אך מבצעים עבורכם את השוואת המחירים, ואת ביצוע וניהול ההזמנה. הם בעצם יסייעו לכם אם תהיה בעיה, יתנו לכם שירות במידה ויש צורך לשינוי, ויחסכו לכם כמה שיותר כאב ראש.

למידע נוסף על הטיולים המאורגנים בויאטנם של אשת טורס לחצו כאן

חופשה בויאטנם – עוד המלצות וטיפים חשובים

אם אתם מעדיפים לתכנן טיול בויאטנם באופן עצמאי ולוותר על הזמנת טיול מאורגן לויאטנם, כדאי לכם לקרוא את המדריכים שלנו שיעזרו לכם במהלך התכנון. לפני הכול, תצטרכו מן הסתם להזמין טיסות לויאטנם. במדריך שלנו תמצאו כלים שיעזרו לכם לבצע השוואת מחירים והזמנת טיסות במחירים משתלמים. קחו בחשבון שויאטנם היא מדינה גדולה ולכן כדאי לשקול מעבר בין יעדים שונים בה באמצעות טיסות פנים בויאטנם בחברות לואו-קוסט שמציעות אופציה נוחה, וזולה יחסית.

עוד אלמנט שאסור להזניח לפני שיוצאים לטיול בויאטנם הוא רכישת ביטוח נסיעות לויאטנם במחיר הכי זול. במדריך שלנו תמצאו המלצות וכלים להשגת ביטוח נסיעות לחו"ל במחירים משתלמים.

עוד נושאים ששווה ללמוד לגביהם במהלך תכנון חופשה בויאטנם, בין אם אתם מתכננים טיול עצמאי ובין אם אתם רוצים לדעת כיצד כדאי לתכנן את הימים החופשיים במהלך טיול מאורגן בויאטנם, הם תחבורה בויאטנם, השכרת רכב עם נהג בויאטנם והשכרת אופנוע בויאטנם.

גם הזמנת מלונות בויאטנם כדאי להזמין רק אחרי השוואת מחירים יעילה ובדיקת חוות דעת מהימנות. תוכלו למצוא במדריכים שלנו רשימות מלונות מומלצים בערים שונות, למשל מלונות מומלצים בהאנוי, הבירה.

לפני שיוצאים לטיול בויטנאם צריך גם לדאוג לגישה לאינטרנט ולאפשרות לנהל שיחות בטלפון הנייד במהלך החופשה בויאטנם. מידע והמלצות לרכישת סים ו-eSim לויאטנם תמצאו במדריך שלנו בנושא.

הכניסה לויאטנם מותנית בקבלת ויזה למדינה. כיום ניתן להנפיק ויזה לויאטנם אונליין באמצעות טופס מקוון. במדריך שלנו בנושא ויזה לויאטנם תמצאו קישור לשירות שיאפשר לכם למלא את הטופס בעברית ולקבל את אשרת הכניסה לויאטנם בתוך מספר ימים למייל.

על מנת לתכנן מסלול לטיול בויאטנם או להבין איך יראה מסלול של טיול מאורגן בויאטנם כדאי להיעזר במפה שכוללת את היעדים המרכזיים במדינה. הכנו עבורכם את מפת ויאטנם בעברית למטייל הישראלי, בה מופיעים סמנים ליעדים מרכזיים וקישורים לכתבות רלוונטיות על כל יעד.

נוסעים אל וייטנאם עם הילדים? היכנסו למדריך המקיף: ויאטנם עם ילדים בו תמצאו את כל המידע הדרוש על מנת לתכנן חופשה משפחתית בויאטנם.

טיפים להשוואת מחירים לטיולים מאורגנים בוייטנאם

טיפ חשוב #1: מומלץ לבדוק את התאריכים שלכם בכמה מנועי חיפוש! כל מנוע חיפוש עובד עם מספר חברות טיולים שונות. לעיתים תמצאו טיולים שמופיעים במספר מנועי חיפוש, ולעיתים תמצאו טיולים שמופיעים רק באחד מהם! בדיקת כל מנועי החיפוש תציג בפניכם את המגוון הכי רחב של אפשרויות.

טיפ חשוב #2: חברות הנסיעות שמפעילות את מנועי החיפוש המופיעים למעלה הן ישראליות, ולעיתים קרובות הן פועלות בשיתוף עם חברות אשראי ומועדוני לקוחות שונים המעניקים הטבות והנחות להזמנת טיולים מאורגנים בחו"ל. לפני שאתם מבצעים הזמנה, בדקו אם יש לכם זכאות להנחה!

טיול מאורגן בוייטנאם: האם מומלץ?

מטיילים רבים הולכים לאיבוד בתכנון הטיול בוייטנאם, אך חוששים להזמין טיול מאורגן ולהיות תלויים בקבוצה במהלך הטיול. מהבדיקה שלנו, היתרונות של הזמנת טיול מאורגן בויאטנם גוברים על החסרונות. טיול מאורגן בויאטנם הוא דרך נפלאה להבטיח שביקרתם בכל "יעדי החובה" במדינה, ובנוסף להם גם ביעדים שתיירים עצמאיים לא תמיד יכולים להגיע אליהם. טיול מאורגן בויאטנם מאפשר לרוב מציע תכנון שמשלב באופן הכי יעיל מגבלות זמן ותקציב.

טיולים מאורגנים בויאטנם נבנים על ידי מומחים שמכירים את וייטנאם היטב, למדו מניסיון עבר ויודעים לתכנן כל פרט, כך שכל מטייל יקבל את החוויה הטובה ביותר מהטיול בוייטנאם.

יתרונות של טיול מאורגן לויאטנם:

– לא צריך לדאוג לתחבורה ציבורית, לחפש נהג פנוי ולבזבז זמן מיותר בנסיעות ותכנונים.

– טיולים מאורגנים שומרי כשרות בוייטנאם הם אופציה מצוינת לקהל ישראלי, שחלק גדול ממנו שומר כשרות. באמצעות מנועי החיפוש של החברות המופיעות למעלה ניתן למצוא מספר טיולים מאורגנים בויאטנם שמתאימים לשומרי כשרות וחוסכים לכם את הטרחה של השגת מזון כשר במזרח הרחוק.

– תמיד יש איתכם מדריך שיכול להסביר לכם על מנהג מקומי מסוים, מאכל רחוב כזה או אחר, עובדות היסטוריות וכול'.

– הגעה למקומות מרוחקים לעיתים קשה ויקרה באופן עצמאי, במיוחד כשמטיילים לבד. טיול מאורגן לויאטנם עם קבוצה גדולה פותר את הבעיה בד"כ.

למה כדאי לשים לב כשמזמינים טיולים מאורגנים בוייטנאם?

יש לשים לב לאופציה של "סיורי בחירה"! בפירוט של טיולים מאורגנים לויאטנם, בד"כ אפשר לבדוק אם הטיול כולל גם "סיורי בחירה", שכרוכים לרוב בתשלום נוסף. בד"כ ניתנת למטיילים האפשרות לבחירה בין יום חופשי מהטיול המאורגן לבין סיור נוסף בתוספת תשלום. לעיתים, בתי המלון בימים אלו מרוחקים מאטרקציות וממוקדי בילוי ומטיילים שמצפים ליום חופש מוצאים את עצמם ללא פעילות, ולעתים מבלים את רוב היום במלון, בלי לנצל את הזמן לצבירת חוויות. קחו בחשבון, שלעתים קרובות מומלץ להזמין את סיורי הבחירה, או לחילופין לתכנן מראש מה בכוונתכם לעשות ביום החופשי בהתאם למיקום המלון בו אתם שוהים באותו זמן.

אם בתוכנית הטיול מופיע "סיור בחירה", בדקו את העלות המשוערת והוסיפו אותה לחישוב העלות הכוללת של הטיול.

כיום, מארגני טיולים רבים בוחרים להדגיש את העובדה שהטיול הוא "ללא סיורי בחירה וימי חופש", מה שנחשב ליתרון, מכיוון שרוב המטיילים מבקשים לנצל כל דקה בטיול ללא הוצאות אקסטרה מעבר למחיר הבסיס.

שימו לב שיש טיולים מאורגנים שמותנים בהרשמה של מספר מסוים של מטיילים. לצד אלו, ישנם טיולים שיסומנו ב-"יציאה מובטחת".

מחפשים טיולים מאורגנים בויאטנם עם ילדים? אל תשכחו לבדוק שכל האטרקציות בתוכניות הטיול מתאימות לגילאים של ילדיכם.

בכל מנוע חיפוש להשוואת טיולים מאורגנים בויאטנם, לאחר בחירה בטיול הרצוי (רגע לפני התשלום וביצוע ההזמנה), תוכלו לצפות ברשימת "כלול" ו"לא כלול" במחיר. חשוב מאוד לשים לב גם למה שלא כלול במחיר ולהוסיף לחישוב ההוצאות הצפויות, אם מדובר בשירות רלוונטי עבורכם.

מסלולי טיולים מאורגנים מומלצים לוייטנאם

המסלולים הפופולריים לטיולים מאורגנים בויאטנם כמעט תמיד מתחילים מהאנוי או מסייגון (הו צ'י מין סיטי), ובד"כ כוללים ביקור בדלתת המקונג, סאפה, והלונג ביי (או בחלק מאלו).  רוב הטיולים כוללים ביקור בכפרים ההרריים, וחלקם כוללים גם ביקור בגשר הזהב המפורסם בדה נאנג.

עם זאת, ישנם מגוון טיולים שונים, וכל טיול מתמקד בדרך כלל ביעדים ובאטרקציות אחרות. חלק מהטיולים כוללים שייט בנהר, כמו גם ביקורים בשוק הצף ובכפרי דייגים. חלקם כוללים מופעי ריקוד מסורתיים, וחלקם כוללים ביקורים במוזיאון המלחמה. אם אתם מחפשים טיולים מאורגנים בוייטנאם עם ילדים, כדאי לבדוק היטב את לוח הזמנים ולוודא שכל הפעילויות מתאימות למשפחה.

טיולים מאורגנים בוייטנאם וקמבודיה

בחיפוש שלכם, בוודאי תשימו לב שחלק נכבד מהטיולים הם טיולים מאורגנים בויאטנם וקמבודיה, בד"כ למשך כשבועיים או מעט יותר. הטיולים האלו מומלצים מאוד, ולרוב כוללים שייט בנהר המקונג מוייטנאם לקמבודיה, וביקור ביעדים בקמבודיה שאסור לפספס כמו פנום פן וסיאם ריפ.

טיולים מאורגנים בויאטנם לשומרי כשרות

טיולים מאורגנים לוייטנאם לשומרי כשרות הם מאוד פופולריים.

במזרח בכלל ובויאטנם בפרט, קשה למצוא אוכל כשר. לכן, טיולים מאורגנים לוייטנאם לשומרי מסורת הם הפתרון האידיאלי. בנוסף לעובדה שכל הארוחות מתאימות לשומרי מסורת, הטיול בד"כ כולל התאמה לקבוצה גם מעבר לאוכל: קידוש, תפילות משותפות ולוח זמנים מתאים לשבת.

טיולים מאורגנים בויאטנם לחברות

ישנן מספר חברות תיירות שמציעות טיולים מאורגנים לחברות, כמו וואלה טורס למשל. תכנון טיול מאורגן לחברה כרוך ביצירת קשר באופן אישי ובדיקה עם חברות התיירות. אנחנו מציעים לשלוח לכל אחת מהן מייל, הודעה בוואצפ או בכל ערוץ קשר, ולבדוק איתן באופן אישי-גם אם אין פרסום על כך באתר.

טיולים מאורגנים לויאטנם לדוברי רוסית

ניתן למצוא מגוון טיולים מאורגנים לויאטנם עם מדריך דובר רוסית, כדי שגם דוברי השפה הרוסית יוכלו ליהנות מהטיול. ניתן למצוא טיולים כאלו ברוב חברות התיירות הגדולות המצוינות כאן במדריך, כאשר בתיבת החיפוש יש לסמן את סוג הטיול כ"דוברי רוסית".

טיולים מאורגנים בויאטנם עם ילדים

רוב הטיולים המאורגנים לוייטנאם מתאימים למשפחות עם ילדים, מכיוון שויאטנם היא יעד מושלם למשפחות. ניתן, בחיפוש באתרי התיירות השונים, לבחור ב"משפחות" בסוג הטיול. החל מהשווקים, סדנאות הבישול, הערים הגדולות ועד לשייט המרגש במקונג, הטיול לויאטנם מלא באטרקציות מדהימות לילדים.

המחירים לטיולים מאורגנים לוייטנאם לרוב מוצגים לפי אדם בחדר זוגי, אך בד"כ יש אופציה לתוספת ליחיד לחדר במחיר מוזל יותר.

השוואת מחירים לטיולים מאורגנים בויאטנם

טווח המחירים לטיולים מאורגנים בויאטנם מאוד רחב, ותלוי גם בחברות השונות וגם בטיולים השונים.

ערכנו השוואת מחירים לטיולים מאורגנים בויאטנם בעזרת גוליבר, וואלה טורס ושופרסל טראוול, כדי לבדוק מהם המחירים הצפויים.

לפי הבדיקה שלנו, המחירים מתחילים מכ-2549$ ויכולים להגיע עד לכ-4695$ (כל המחירים המופיעים כאן הם לאדם על בסיס זוגי).

את המחיר הכי זול לטיול מאורגן לויאטנם, קיבלנו עבור טיול של 10 ימים בעלות של 2549$.

המחיר הכי זול לטיול בויאטנם ובקמבודיה ל-14 ימים, הוא כ-2774$.

המחיר הכי זול לטיול מאורגן בויאטנם של 18 ימים הוא כ-4075$.

המחיר הכי זול לטיול לויאטנם לשומרי מסורת הוא כ-3790$ ל-15 ימים.

שימו לב שהמחירים, התנאים והמידע נבדקו נכון למועד כתיבת המדריך, והם עשויים להשתנות.

טיולי שייט בויאטנם

שייט מאורגן בויאטנם הוא דרך מעולה לגלות מגוון נקודות יפהפיות במזרח בתקופה קצרה יחסית (כשבועיים וחצי בדרך כלל), ועל הדרך גם להתפנק באונייה מפוארת עם מסעדות טובות, הפעלות לכל המשפחה, ועוד. בעוד המחיר לחופשת שייט בד"כ לא כולל את הסיורים בעת עגינה בנמל, המחיר של טיול שייט מאורגן בויאטנם לרוב כולל גם סיורים ביעדים השונים, (יש לבדוק בתנאים) ומסייע לכם לנצל את החופשה במלואה, לראות את כל האתרים התיירותיים בנחת, וליהנות מהסברים על היעד, וממדריך שמתכנן עבורכם את הטיולים.

טיולים ארוכים וטיולי יום בוייטנאם עם מדריכים מקומיים 

אופציה נוספת לתכנון הטיול בויאטנם היא הגעה והכנת מסלול באופן עצמאי, תוך שילוב טיולים מודרכים בויאטנם עם מדריכים מקומיים בתוכנית החופשה.

ניתן למצוא מגוון אפשרויות לטיולים מאורגנים בויאטנם עם מדריך מקומי: טיולי חצי יום (לסיורים עירוניים, ביקור במוזיאון, בשוק וכול'), טיולי יום, טיולי אופנועים, טיולי ערב קולינריים, טיול שייט קצרים על המקונג, טיולי קייאקים וספורט ימי, ובנוסף גם טיולים של מספר ימים, שבדרך כלל מוקדשים לשייט בוטיק מפנק.

כמעט תמיד, המדריך בסיורים מודרכים בויאטנם של חברות מקומיות דובר אנגלית.

הקושי העיקרי בהזמנת טיולים כאלו הוא מציאת מדריך מקומי אמין עם המלצות טובות.

לכן, יש שתי אפשרויות מומלצות ואמינות להזמנת טיולי יום בוייטנאם:

הזמנת טיולים מודרכים בויאטנם עם מדריך מקומי מ-Getyourguide

בהקשה פשוטה של המילה "Vietnam" במנוע החיפוש של Getyourguide, תקבלו את כל האפשרויות לאטרקציות וטיולים הזמינות ביעד, ולאחר מכן תוכלו בקלות לסנן ולמיין אותן. מגוון האפשרויות לסיורים מודרכים בויאטנם ב-Getyourguide הוא ענק, וכדי לוודא שאתם מקבלים את הטוב ביותר, תוכלו להעיף מבט ברשימה ארוכה של חוות דעת קודמות.

בדרך כלל, סיורים מודרכים בויאטנם עם Getyourguide כוללים אופציה לביטול ללא עלות, ולהזמנה מיידית ותשלום בשלב מאוחר יותר (התנאים עשויים להשתנות).

טיולים מומלצים בויאטנם עם מדריך מקומי בGetyourguide – להזמנה לחצו על הקישור

טיול בסאפה ליומיים מהאנוי, עם אירוח ביתי בכפר טה וואן וטיול טרקינג באזורי הכפרים ההרריים

טיול של יומיים עם קרוז בהא לונג ביי, כולל טיול קיאקים במערות, אונייה מפנקת עם חדר פרטיים וכמובן אוכל טוב!

שייט מאורגן יוקרתי מהאנוי: עובר בנין בין, הא לונג ולאן הא, עם מגוון פעילויות: קיאקים, שחייה, שיעור טאי צ'י, דייג, שיעור בישול ועוד

הזמנת טיול בויאטנם עם מדריך מקומי מ-Viator

גם ויאטור הוא מנוע חיפוש מומלץ ואמין, שמציע מגוון רחב של טיולים מאורגנים לויאטנם. גם כאן, לכל טיול תוכלו למצוא מגוון חוות דעת מלקוחות קודמים, וכך לוודא שאתם בוחרים בטיול איכותי באמת, מבין הרשימה הארוכה של טיולים מודרכים בויאטנם. בחלק העליון של תוצאות החיפוש תוכלו לסנן את התוצאות, לפי מגוון סוגי טיולים. ברוב הטיולים יש אופציה לביטול חינם ולתשלום בשלב מאוחר יותר (יש לבדוק בתנאים).

טיולים מומלצים בויאטנם ב-Viator – להזמנה לחצו על הקישור

טיול אופנועים מאורגן בלופ הא ג'יאנג, לארבעה ימים, עם אופציה לנהיגה עצמאית לצד מדריך או תוספת מחיר לנהג פרטי

טיול מאורגן בויאטנם עם מדריך מקומי, לשישה ימים, בקונספט הכל כלול, כולל קרוז מפנק וחדרים פרטיים,  טיולי טרקינג וביקור במגוון יעדים יפהפיים

טיול מאורגן בוייטנאם עם מדריך מקומי, שחוצה את המדינה מצפון ועד דרום במשך 15 ימים, ועובר במגוון נקודות מרהיבות, כולל קרוז בהאלונג ביי, ביקור בשבטי הרים ועוד

טיולים מאורגנים מהו צ'י מין סיטי

טיולים מאורגנים מהו צ'י מין סיטי יכולים להיות טיולים של כמה ימים, של חצי יום או של יום. טיולי יום בסייגון בדרך כלל כוללים ביקור במנהרות קו צ'י ובדלתת המקונג, ולעיתים גם סיורי אוכל בשוק, ביקור בשמורת קאן גיו, ועוד.

טיולים מאורגנים מומלצים שיוצאים מהו צ'י מין – להזמנה לחצו על הקישור

טיול מהו צ'י מין ל-3 ימים שכולל ביקור בשוק הצף, בדלתת המקונג ועוד

טיול יום מאורגן מהו צ'י מין סיטי, עם ביקור במנהרות קו צ'י ובדלתת המקונג

טיולים מאורגנים מהאנוי

טיולים מאורגנים בהאנוי מגיעים במגוון אפשרויות: טיולי יום בהאנוי עם ביקור באתרי התיירות המרשימים שבאזור, טיולי שייט, טיולי אופניים, טיולים עירוניים וגם טיולים למספר ימים.

כמו כן, ניתן למצוא טיולים מאורגנים למשפחות עם ילדים בהאנוי, טיולים קולינריים ועוד.

טיולים מאורגנים מומלצים בהאנוי – להזמנה לחצו על הקישור

טיול יום אורבני ברחבי העיר האנוי, כולל ארוחת צהרים

טיול מאורגן מהאנוי לסאפה לשלושה ימים, כולל ביקור בכפרים וארוחות

השאירו פרטים כאן וסוכן נסיעות ישמח לעמוד לרשותכם

מזמינים אתכם לגלות את וייאטנם וקמבודיה – הקסם של אסיה, בטיול מאורגן באמצעות החושים. לחזות בנופים חד פעמיים, לספוג את הטעמים והריחות, מסע קסום בעקבות הכפרים הציוריים, המקדשים ואתרי טבע בלתי נשכחים.