עונה מומלצת לחופשה בהאנוי

מזג האוויר בהאנוי – מתי כדאי לטוס לחופשה?

מזג האוויר בהאנוי – מתי כדאי לטוס לחופשה?
הנהלת האתר

הנהלת האתר

                             הזמנת טיולים מאורגנים לוייטנאם             |              הזמנת כרטיסי טיסה לווייטנאם

חופשה בהאנוי, בירת וייטנאם, כולה להיות חוויה קסומה, בעיר יפה, מאופיינת בארכיטקטורה מרהיבה, אתרים היסטוריים וקולינריה יוצאת דופן. מזג האוויר בהאנוי הוא טרופי, בהתאם לאקלים המונסון הטרופי שמאפיין את האזור. האנוי ממוקמת בצפון ויטנאם, שם מזג האוויר קריר יחסית לשאר המדינה. בהאנוי ניתן להבחין בארבע עונות מובהקות: החורף בהאנוי יבש וקריר – קר יותר מאשר ביעדים אחרים בדרום מזרח אסיה. הקיץ בהאנוי מאוד חם ומאוד גשום.

חופשה בהאנוי – עוד המלצות חשובות למטייל הישראלי

לפני תכנון טיול בוייטנאם תצטרכו להזמין כרטיסי טיסה. במדריך בנושא טיסות לויאטנם תמצאו הסבר לגבי שימוש במנוע השוואת מחירים בצורה יעילה שתאפשר לכם להשיג טיסות לוייטנאם בזול. בנוסף, קחו בחשבון שוייטנאם היא מדינה רחבת ידיים, ועל מנת להספיק לראות כמה שיותר ממנה, מומלץ לבחון את האפשרות של התניידות בתוכה באמצעות טיסות פנים בויאטנם.

ביטוח נסיעות לוייטנאם במחיר הכי זול תוכלו למצוא בעזרת המדריך שלנו על ביטוח נסיעות לויאטנם.

המדריך לתחבורה בוייטנאם יעזור לכם להכיר אמצעי תחבורה ציבורית בוייטנאם, כמו אוטובוסים בויאטנם, רכבות בוייטנאם או הסעה משדה התעופה בוייטנאם, ואת הדרכים המומלצות להזמנת כרטיסים מראש. אם אתם מעדיפים לנוע ברחבי המדינה באופן עצמאי, קראו את המדריכים שלנו על השכרת רכב עם נהג בויאטנם ועל השכרת אופנוע בויאטנם.

לפני שאתם מזמינים מלון בהאנוי, אנחנו ממליצים לקרוא את המדריך בנושא מלונות מומלצים בהאנוי, בו תמצאו, בין היתר, רשימת מלונות שקיבלו ציון גבוה ממבקרים ששהו בהם.

זכרו: תיירים ישראלים שנוסעים לחופשה בוייטנאם נדרשים להוציא לפני הטיסה אשרת כניסה לוייטנאם. המדריך שלנו בנושא ויזה לוייטנאם יעזור לכם לבצע את התהליך אונליין בנוחות ובמהירות.

אנחנו ממליצים לבצע רכישה של e-sim או sim לוייטנאם לפני שתצאו לדרך, על מנת שתוכלו לגלוש באינטרנט ולקיים שיחות דרך הטלפון הנייד מיד עם הנחיתה בהאנוי.

כדי להקל עליכם לתכנן מסלול לחופשה בוייטנאם הכנו עבורכם את מפת וייטנאם בעברית למטייל הישראלי.

מתכננים טיול משפחתי אל וייטנאם עם הילדים? היכנסו למדריך המיוחד על ויאטנם עם ילדים

מתי כדאי לטוס להאנוי?

העונה המומלצת לחופשה בהאנוי תלויה בסוג הטיול שאתם מתכננים. יש מספר אלמנטים שקובעים את התשובה לשאלה: מהי העונה המומלצת להאנוי? רמת המחירים, כמות התיירים, כמות הגשמים, רמת הטמפרטורות ועוד.

עבור רוב המטיילים, העונה המומלצת לחופשה בהאנוי משלבת בין מזג אוויר נוח ומשקעים מועטים, והיא נמשכת בין החודשים נובמר למרץ. בתקופה זו מזג האוויר בהאנוי הוא קריר לעומת חודשי הקיץ ולא צפויים גשמים עזים, שיכולים לשבש את תוכניות הטיול.

למי שמתעניין מתי הכי זול לטוס להאנוי, כדאי לתזמן את החופשה לתקופת ה-Low Season בויטנאם מבחינת כמות התיירים, כלומר בחודשי הקיץ בהאנוי. הקיץ בוייטנאם הוא חם מאוד וגם עתיר בגשמים, כך שזו תקופה פחות מתאימה לטיולים בטבע. עם זאת, יש לקחת בחשבון, שגם בתקופה הזו יש לעתים קפיצות בביקוש, בעיקר בשל תיירות מקומית במהלך החגים הלאומיים וחופשת הקיץ המקומית.

את הטיסות הזולות ביותר להאנוי אפשר למצוא במהלך החודשים ינואר ופברואר, לאחר העומס של תקופת חג המולד וחגיגות השנה האזרחית החדשה, למעט בתקופת חג הטט הוייטנאמי (ראש השנה המקומי), שנחגג לרוב בסוף ינואר או בתחילת פברואר, אז רמת המחירים בהאנוי עולה בשל עלייה בתיירות המקומית.

מי שמעדיף להגיע לחופשה בהאנוי בתקופות פחות צפופות, פחות יקרות, עם מזג אוויר נוח, מומלץ לטוס להאנוי בחודשי עונות המעבר, כמו מאי האביבי או ספטמבר הסתווי.

העונה היבשה בהאנוי נחשבת עונה מומלצת לחופשה מבחינת מזג האוויר, אך מכיוון שהיא חופפת גם לחגיגות סוף השנה האזרחית בעולם הנוצרי, לקראת סוף דצמבר יש עלייה בצפיפות התיירים, ועקב כך גם עלייה במחירי הטיסות, המלונות והאטרקציות.

עונות השנה בהאנוי

ברוב היעדים בדרום מזרח אסיה נהוג לחלק את השנה לעונה גשומה ולעונה יבשה. גם בהאנוי נהוג להתייחס לחלוקה זו, אך בנוסף, בשל מיקומה במפה, מזג האוויר בהאנוי נחלק לארבע עונות מובהקות, עם הבדלים משמעותיים במיוחד בין הקיץ לחורף.

העונה היבשה בהאנוי

כמו בכל צפון ויאטנם, העונה היבשה בהאנוי נמשכת בין נובמבר לאפריל. העונה היבשה בהאנוי מתאפיינת, מן הסתם, בכמויות משקעים מועטות – בין כ-20-50 מ"מ גשם בממוצע לחודש. הטמפרטורות בחודשים אלה נמוכות יותר מאשר בעונה הגשומה, ומזג האוויר קריר ונעים יותר מאשר בחודשי הקיץ הלוהטים. לכן, עבור חלק גדול מהמבקרים, העונה היבשה היא העונה המומלצת להאנוי.

העונה הגשומה בהאנוי

העונה הגשומה בהאנוי נמשכת בין החודשים מאי עד אוקטובר, כאשר אוגוסט בהאנוי הוא החודש הגשום ביותר, במהלכו יורדים 270 מ"מ של גשם. עבור רוב המטיילים, התקופה הזו בשנה לא נחשבת עונה מומלצת לחופשה בהאנוי, ובצפון וייטנאם באופן כללי, אך מי שאינו מתכנן בילויים בטבע, אולי ירצה לנצל את הביקוש הנמוך ולהזמין בעונה זו חופשה זולה יחסית בהאנוי. עבור מי שמעוניין בכל זאת לצאת לחופשה במהלך העונה הגשומה בהאנוי, מומלץ להימנע מהחודשים יוני-אוגוסט, שהם החודשים הגשומים ביותר.

מזג האוויר בהאנוי באביב

מזג האוויר בהאנוי באביב הוא עונה טובה לחופשה, מכיוון שהטמפרטורות מתונות ונוחות ליציאה לטבע. האביב בהאנוי הוא תקופת המעבר בין העונה היבשה לעונה הגשומה, ולכן בחודשי האביב כמויות הגשם עולות בהדרגה מדי חודש. חודש מאי הוא חודש טוב לחופשה בהאנוי, עם כ-160 מ"מ של גשם וטמפרטורות מתונות בדרך כלל, שנעות בין כ-24 לכ-31 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בהאנוי בקיץ

מזג האוויר בהאנוי בקיץ הוא חם ומאוד גשום. בחודשי הקיץ בהאנוי, מיוני עד אוגוסט, הטמפרטורות נעות לרוב סביב 30 מעלות צלזיוס, אבל יכולות להגיע בימים מסוימים גם לשיאים של 36-37 מעלות צלזיוס. כאמור, חודשי הקיץ בהאנוי הם הגשומים ביותר, ובאופן כללי, זו העונה הפחות מומלצת לחופשה בהאנוי, משום שחם מכדי לטייל בעיר בנוחות וגשום מדי לטיולים בטבע.

מזג האוויר בהאנוי בסתיו

הסתיו בהאנוי נמשך מספטמבר עד נובמבר. מזג האוויר בהאנוי בסתיו הופך בהדרגה לקריר יותר ולפחות גשום. הסתיו בהאנוי מבשר על סיום העונה החמה והגשומה, והוא מתאפיין במזג אוויר מתון ונוח. לכן זוהי עונה מומלצת להאנוי, הן מבחינת מזג האוויר והן מבחינת המחירים, שעתידים לקפוץ במהלך דצמבר, בשל חגיגות חג המולד ואירועי סוף השנה האזרחית.

בסתיו בהאנוי נחגג פסטיבל מיד-אוטום (אמצע הסתיו), שנחגג בחודש אוקטובר, במהלך לילות ירח מלא – עוד סיבה טובה להגיע להאנוי בסתיו.

מזג האוויר בהאנוי בחורף

מזג האוויר בהאנוי בחורף, כמו בכל צפון ויטנאם, הוא קריר באופן יחסי (כ-20 מעלות צלזיוס במהלך היום וכ-15 מעלות בלילה), וזו נחשבת לאחת העונות הפופולאריות לחופשה בהאנוי.

החורף בויטנאם חל במהלך העונה היבשה, שהיא עונת שיא התיירות בהאנוי. היתרון הבולט של חופשת חורף בהאנוי הוא, כמובן, מזג האוויר הקריר, המתאים לטיולים רגליים בעיר ובסביבותיה. מצד שני, בשל הפופולריות של העונה, מדובר בעונה צפופה בתיירים, עם רמת מחירים גבוהה יחסית, כך שכדאי להיערך לחופשת חורף בהאנוי מספיק זמן מראש, ולשריין מקומות לטיסות, מלונות ואטרקציות.

על אף שרמת המחירים של חופשה בהאנוי בחודשי החורף גבוהה יחסית, מטיילים רבים בוחרים להגיע אליה בתקופת השיא, על מנת ליהנות מהאווירה הקסומה של כריסמס בהאנוי, אז העיר כולה לובשת חג, מתמלאת בקישוטים מרהיבים, עצי אשוח ואורות מנצנצים.

בויטנאם בחורף אפשר ליהנות גם מאווירת חג הטט, ראש השנה הירחית, המציין את תחילת האביב בצפון ויטנאם. חג הטט בויטנאם נחגג בסוף ינואר או בתחילת פברואר, ולכבודו מקומיים רבים נוסעים לחגוג עם בני משפחתם, כך שהצפיפות ברכבות ובטיסות הפנים בויטנאם גבוהה – כך שמומלץ להזמין מקומות מראש.

אירועים ופסטיבלים בהאנוי

מדי שנה מתקיימים בהאנוי מספר פסטיבלים מסורתיים, המתאפיינים בחגיגות ססגוניות ומרתקות עבור תיירים מחו"ל. הפסטיבלים בהאנוי הם הזדמנות להכיר מעט את התרבות העתיקה של בני המקום, ולחוות את העיר באווירה אותנטית ויוצאת דופן.

ריכזנו כאן כמה מהאירועים ששווה לקחת בחשבון כאשר מתכננים חופשה בהאנוי, בין אם על מנת לקבוע את החופשה בעיר סביבם או על מנת לשלב אותם בחופשה שנקבעה כבר במועדים הכוללים אותם.

חג אמצע הסתיו Mid-Autumn Festival

אחד החגים החשובים ביותר בויטנאם הוא חג אמצע הסתיו, המתקיים לרוב בסוף ספטמבר או בתחילת אוקטובר. זהו חג משפחתי, המציין את תקופת הקציר ואת הירח המלא והבהיר בשנה. חגיגות אמצע הסתיו מתאפיינות במגוון מנהגים מסורתיים: הכנת עוגות ירח מסורתיות, תליית עששיות נייר מוארות על המבנים וברחובות העיר ועוד.

חג הטט Tet Holiday

חג הטט הוא חגיגת השנה הירחית החדשה בויטנאם, והחגיגות בבירה הן חוויה שיכולה לשדרג מאוד את החופשה בהאנוי. במהלך חגיגות חג הטט בהאנוי העיר כולה מתקשטת בעששיות נייר אדומות מסורתיות, פירות ופרחים ססגוניים. זו גם הזדמנות מצוינת לחוות ברחובות העיר את ריקודי הדרקון המסורתיים.

פסטיבל לים Lim Festival

מדי שנה בחורף בצפון ויטנאם מתקיים פסטיבל לים, המתקיים בכפר לים, המרוחק כ-20 ק"מ מהאנוי. זהו פסטיבל מסורתי החוגג תרבות עתיקה, של שירת הקוואן הו המסורתית. במהלך הפסטיבל תוכלו להתרשם מהופעות של זמרי עם מקומיים וליהנות ממגוון פעילויות אטרקטיביות לכל המשפחה.

מזג האוויר בהאנוי לפי חודשים

כאמור, גם בתוך עונות השנה ניתן למצוא מועדים מומלצים יותר או פחות לחופשה בהאנוי. על מנת שתוכלו לבחור את המועד המתאים ביותר עבורכם, ריכזנו כאן את המידע הבסיסי על מזג האוויר בהאנוי בכל חודש וחודש. התחזיות וממוצע הטמפרטורות וכמויות הגשמים המופיעים כאן מתבססים על מזג האוויר בהאנוי בשנים קודמות. חשוב לזכור, שמזג האוויר בהאנוי אופייני לאזורים טרופיים, בהם השינויים בטמפרטורות ובכמויות הגשם יכולים להיות משמעותיים גם תוך כדי החודש עצמו. לכן לתחזית מדויקת יותר, מומלץ לבדוק את התחזית מספר ימים לפני היציאה לחופשה בהאנוי.

מזג האוויר בהאנוי בינואר

ינואר בהאנוי הוא החודש הקר ביותר בשנה. עם זאת, לא מדובר בקור קיצוני, ובמיוחד בשעות היום, הטמפרטורות נוחות ונעימות למדי. ינואר הוא חודש יבש, עם מעט מאוד גשם, והטמפרטורות נעות במהלך היום סביב 20 מעלות צלזיוס, וסביב 10 מעלות צלזיוס בלילה. שעות הצהרים עשויות אפילו להיות חמימות בימים מסוימים במהלך החודש.

מזג האוויר בהאנוי בפברואר

פברואר בהאנוי לא שונה בהרבה מחודש ינואר. הטמפרטורות ביום נותרות סביב 20 מעלות צלזיוס, והלילות מעט קרים יותר, סביב 10 מעלות צלזיוס. גם פברואר הוא חודש שיורד בו מעט מאוד גשם, ולקראת סופו הימים מתחילים להתחמם.

מזג האוויר בהאנוי במרץ

מרץ בהאנוי הוא חודש חמים ונעים במהלך שעות היום. הטמפרטורות ביום נעות סביב 26 מעלות צלזיוס, והלילות קרירים, עם טמפרטורות סביב 20 מעלות צלזיוס, ויורד מעט מאוד גשם. זהו חודש שנחשב מתאים מאוד לטיולים בעיר ובסביבותיה.

מזג האוויר בהאנוי באפריל

אפריל בהאנוי הוא חודש חם, עם טמפרטורות סביב 29 מעלות צלזיוס בשעות היום, וכ-20 מעלות צלזיוס בלילות, אך לא מדובר בחום קיצוני שמכביד על הבילוי בעיר. במרץ ניתן לזהות עלייה קלה בכמות הגשם לעומת החודש הקודם.

מזג האוויר בהאנוי במאי

מאי בהאנוי הוא החודש בו מתחילים להרגיש את הקיץ. הטמפרטורות מטפסות לכ-33 מעלות צלזיוס בממוצע, וגם הלילות מפסיקים להיות קרירים. במהלך החודש יש כ-14 ימי גשם, וכמויות הגשם מתחילות לעלות בהדרגה.

מזג האוויר בהאנוי ביוני

יוני בהאנוי הוא חודש טיפוסי לעונה הגשומה, עם טמפרטורות גבוהות וכמויות משקעים גדולות. ביוני בהאנוי יש לפחות 14 ימים גשומים, והטמפרטורות במהלך היום מגיעות לכ-35-36 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בהאנוי ביולי

יולי בהאנוי הוא החודש הגשום והחם ביותר בשנה. הטמפרטורות מגיעות לכ-36-37 מעלות צלזיוס במהלך היום, וגשם רב יורד במהלך כל החודש.

מזג האוויר בהאנוי באוגוסט

גם אוגוסט בהאנוי הוא גשום וחם מאוד. הטמפרטורות מגיעות במהלך היום לאזור 35-36 מעלות צלזיוס, והגשם יורד בחוזקה לאורך החודש כולו.

מזג האוויר בהאנוי בספטמבר

ספטמבר בהאנוי גם הוא גשום וחם, אך מתחילים להרגיש שינוי לעומת שיא הקיץ. הטמפרטורות עדיין מטפסות עד לכ-35-36 מעלות צלזיוס במהלך שעות היום, והלילות חמימים, אך כמות המשקעים מתחילה לרדת בהדרגה.

מזג האוויר בהאנוי באוקטובר

אוקטובר בהאנוי מביא אתו ירידה משמעותית בכמויות הגשם. זהו החודש בו העונה הגשומה מגיעה לסיומה, אבל צריך לקחת בחשבון שעדיין יכולים לרדת מעט גשמים במהלכו. גם הטמפרטורות הופכות במהלך אוקטובר למתונות יותר. הימים עדיין חמים, עם טמפרטורות סביב 30 מעלות צלזיוס, אך בלילות מורגשת ירידה ברמת החום.

מזג האוויר בהאנוי בנובמבר

נובמבר בהאנוי נחשב לאחד החודשים המומלצים ביותר לטיולים בעיר ובטבע. מזג האוויר יבש ובהיר, והסיכוי לגשם יורד. הימים בדרך כלל חמימים למדי, עם טמפרטורות סביב 28 מעלות צלזיוס, והלילות קרירים, עם טמפרטורות סביב 20 מעלות צלזיוס.

מזג האוויר בהאנוי בדצמבר

דצמבר בהאנוי מבשר את החורף, עם ירידה משמעותית בטמפרטורות, עם כ-20 מעלות צלזיוס במהלך היום, ועם לילות קרים. דצמבר הוא חודש יבש ובהיר, וכמות המשקעים המועטה הופכת אותו פופולרי בקרב תיירים.

Hanoi WEATHER

השאירו פרטים כאן וסוכן נסיעות ישמח לעמוד לרשותכם

מזמינים אתכם לגלות את וייאטנם וקמבודיה – הקסם של אסיה, בטיול מאורגן באמצעות החושים. לחזות בנופים חד פעמיים, לספוג את הטעמים והריחות, מסע קסום בעקבות הכפרים הציוריים, המקדשים ואתרי טבע בלתי נשכחים.