איך להתכונן לטיול בווייטנאם וקמבודיה?

איך להתכונן לטיול בווייטנאם וקמבודיה?
צוות ביטי פלוס

צוות ביטי פלוס

אזור דרום מזרח אסיה הוא יעד מסקרן המושך אליו מטיילים ישראלים רבים, המעוניינים להכיר תרבויות חדשות, להיחשף לנופים מרהיבים ולצאת מהתבנית הקבועה של טיולים באירופה הקלאסית. ווייטנאם וקמבודיה מציעות למטיילים בהן חוויה סוחפת חושים שנעה מג'ונגלים צפופים עד לקולינריה מרתקת. במדריך הבא נציג מספר טיפים שיעזרו לכם להתכונן לטיול בווייטנאם וקמבודיה.

חפשו טיול מאורגן לווייטנאם וקמבודיה

בעוד שלא מעט מטיילים נוקטים בגישה העצמאית ומטיילים סולו בדרום-מזרח אסיה, תיירים רבים מעדיפים לחסוך לעצמם את הלוגיסטיקה הכרוכה בתכנון טיול אקזוטי שכזה ולחבור אל טיול מאורגן לווייטנאם וקמבודיה . לטיול מסוג זה יש לא מעט יתרונות מובנים, החל מההדרכה המקצועית שתעניק לכם מבט מעמיק אל התרבויות של מדינות אלו, ועד לארגון התחבורה בתוך הטיול, שיכולה להיות משימה מאתגרת למדי באזור בו לוחות הזמנים הם המלצה בלבד והכבישים אינם הדרכים הסלולות המוכרות לנו מישראל.

כשבוחרים טיול מאורגן, חשוב למצוא סוכנות מקצועית שמתמחה בארגון טיולים גם למדינות יותר מאתגרות מבחינה לוגיסטית, ושיש לה את הניסיון הדרוש והמדריכים המתאימים להוביל טיול מהנה, מקצועי ובטוח. מומלץ לעשות מחקר מקדים באינטרנט, ואף לברר עם נוסעים שטסו בעבר דרך הסוכנות ולהתרשם מהחוויה האישית שלהם.

בחרו את העונה המתאימה לכם

כמו כמעט כל יעד על פני הגלובוס, גם לאזור דרום מזרח אסיה יש עונות מותאמות יותר לטיולים, ומומלץ לקבוע זמן הטיול לפיהן. ווייטנאם וקמבודיה שוכנות בעיקרן על פני חצי הכדור המזרחי ובהתאם לכך עונות השנה הן הפוכות ממה שאנו מורגלים אליהן בארץ.

מעבר לכך, החלוקה לעונות השנה שונה אף היא באזור דרום מזרח אסיה, כאשר נהוג לחלק את השנה בין עונה יבשה הנמשכת בקירוב מנובמבר לאפריל, לבין העונה הלחה שנמשכת בשאר החודשים. אם זה לא מספיק מבלבל, כדאי לדעת שגם בתוך ווייטנאם עצמה יש שונות גדולה במזג האוויר, כאשר בזמן שצפון המדינה אתם עשויים לחוות חורף קריר למדי, מרכז ודרום ווייטנאם יאופיינו במזג אוויר חם ויבש.  

למי שמעדיף להימנע מהקיץ הקמבודי הלח או מהעונה התיירותית הצפופה בווייטנאם מומלץ לטייל דווקא בחציה השני של השנה, בין מאי לאוקטובר.

לסיכום, חשוב להבין מתי בדיוק בשנה אתם טסים ליעדים אלו, ולפיכך להתאים את אופי הטיול שלכם והאזור הספציפי בו תתמקדו במהלך הטיול.

אל תשכחו להתחסן

כמו כלל היעדים המוגדרים כמדינות עולם שלישי, גם לפני טיול לווייטנאם וקמבודיה חשוב להתחסן. ניתן לעשות זאת במרפאות המטיילים של משרד הבריאות או דרך מרפאות פרטיות. כדאי לבצע את התהליך כשישה שבועות לפני הטיסה עצמה, מכיוון שחלק מהחיסונים מחייבים במספר פעימות.

חיסוני החובה למדינות אלו הם דלקת כבד A, טיפוס בבטן, חצבת, חזרת ואדמת. מעבר לכך מומלץ לחדש את החיסונים הסדירים (אותם יש לעשות ללא קשר אחת לעשור) לטטנוס, שעלת ודיפטריה.  

יש להדגיש שהמידע כאן אינו מידע רפואי מלא, וחשוב להתייעץ עם גורם רפואי מוסמך לפני הטיסה על מנת לוודא שאתם מוגנים ומחוסנים ככל הנדרש.

תתארגנו על ויזה

בכדי לטייל בקמבודיה או ווייטנאם יש צורך בוויזת תייר התקפה לשלושים יום. בשונה משנים עברו בהם הנפקת הוויזה עברה בשגרירות, כיום ניתן להוציא אותה בתהליך מקוון פשוט למדי. אל תשכחו להנפיק ויזה מראש וחסכו לכם בירוקרטיה מעיקה בתחילת הטיול.

השאירו פרטים כאן וסוכן נסיעות ישמח לעמוד לרשותכם

מזמינים אתכם לגלות את וייאטנם וקמבודיה – הקסם של אסיה, בטיול מאורגן באמצעות החושים. לחזות בנופים חד פעמיים, לספוג את הטעמים והריחות, מסע קסום בעקבות הכפרים הציוריים, המקדשים ואתרי טבע בלתי נשכחים.